громадська організація

81130, с.Сокільники, Пустомитівський район, тел. 068 560 30 18
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanishUkrainian

       

ГоловнаНовиниНам це цікавоОсновні зміни у застосуванні РРО: коментують податківці

Основні зміни у застосуванні РРО: коментують податківці

Основні зміни у застосуванні РРО: коментують податківці

12.02.2015 

 

0 / 0

ДФСУ нагадала та роз’яснила основні зміни у правилах застосування РРО з 1 січня 2015 року

 

ДФСУ у листі від 10.02.2015 року №4315/7/99-99-22-07-03-17 нагадала та роз’яснила основні зміни у застосуванні РРО, внесені Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII

1) Основною зміною є те, що застосовувати РРО не потрібно:

 - підприємцям - платникам єдиного податку 2-ї і 3-ої  груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, 

- платникам єдиного податку 1-ої групи.

У всіх інших випадках платники ЄП фізособи-підприємці 2-ої і 3-ої груп зобов'язані застосовувати РРО.

Такі зміни стосуються конкретно визначеного способу діяльності, а не окремих форм ведення госпдіяльності та системи оподаткування. Зокрема, зазначені підприємці - платники ЄП мають можливість проводити розрахунки без застосування РРО, а інші госпсуб'єкти керуватимуться нормою щодо зобов'язання видавати особі, яка отримує товар (послугу), розрахунковий документ встановленої форми. 

 

Зміни у застосуванні РРО набувають чинності: 

  • з 1 липня 2015 р. - для платників єдиного податку третьої групи;
  • з 1 січня 2016 року - для платників єдиного податку другої групи.

Водночас змінами також встановлено, що підприємці другої і третьої груп ЄП (крім визначених у п. 296.10 ПКУ), які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку його застосування і до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок щодо дотримання порядку застосування РРО.

2) Згідно з оновленою статтею 3 Закону про РРО, госпсуб’єкти, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зокрема, зобов’язані:

 - видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, в т.ч. й через мережу Інтернет, при отриманні товарів (послуг) розрахунковий документ на повну суму проведеної операції. Водночас із Закону про РРО виключено норму щодо звільнення від застосування РРО та РК при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції). Тобто госпсуб'єкти при продажу товарів у мережі Інтернет, у т. ч. підприємці 2-ї та 3-ї груп ЄП, повинні застосовувати РРО та видавати покупцю розрахунковий документ. Такі зміни викликані значним поширенням продажу товарів (послуг) через Інтернет, а відповідно необхідністю:

  • захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісного з товару (послуги);
  • створення можливості звернення до судових органів для захисту прав та унеможливленням обігу контрафактних та контрабандних товарів.

 - щоденно друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій і забезпечувати їх зберігання в КОРО. Слова «у разі здійснення розрахункових операцій» додано для уникнення неоднозначного трактування норми щодо друкування «2-звітів» (фіскальних звітних чеків) у випадку, коли у конкретний день розрахункові операції через РРО не проводились.

3) Розширюється сфера застосування РРО підприємствами, які надають послуги (перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо). На думку ДФСУ, це також сприятиме захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісних послуг, надасть можливість звертатися до судових органів для захисту прав, забезпечить належний контроль обігу готівки. Таким чином, підприємства сфери послуг при проведенні розрахунків мають застосовувати РРО на загальних підставах. 

4) РРО мають застосовуватись при здійсненні операцій з купівлі- продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі – ПТКС). Тобто з 01.01.2015 р. при використанні госпсуб'єктами ПТКС повинні забезпечити видачу покупцеві розрахункового документу встановленої форми (фіскального чеку).

5) З 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), РРО з купівлі-продажу інвалюти. До 1 січня 2016 року дозволяється використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року.

Таким чином, користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (2- звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

6) Тимчасово до 1 липня 2015 року госпсуб'єкти звільняються від санкцій за порушення вимог Закону про РРО:

 - при наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою;

 - при виконанні операцій з купівлі-продажу інвалюти, якщо ці операції виконуються у касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Нацбанку, комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу; 

 - при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).

Отже, зазначені госпсуб'єкти, які з 01.01.2015 року мають застосовувати РРО, звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону на півроку, що дає їм змогу зареєструвати, ввести в експлуатацію відповідні РРО для виконання вимог чинного законодавства.

Також встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізосіб - підприємців з обсягом доходу до 20 млн грн за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабміну, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.

Таке обмеження не поширюється з 1 січня 2015 року на перевірки:

- госпсуб'єктів, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, 

-дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати ПДФО, ЄСВ, відшкодування ПДВ.

Отже, фактичні перевірки можуть проводитись за наявності підстав, передбачених ПКУ, та у разі, якщо суб'єкт господарювання: 

-здійснює реалізацію підакцизних товарів; 

-займається видами господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню, 

-а також при проведенні перевірок суб'єктів господарювання - фізичних осіб- підприємців з питань повноти нарахування та сплати ПДФО.

 

Спрощенці 3 груп застосовуватимуть РРО з 1 липня 2015 року

09.02.2015

 

Як будуть застосовувати РРО платниками єдиного податку?

Головне управління ДФС у м. Києві інформує, що Законом України від 28.12.14 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку другої та третьої групи.

При цьому, застосування РРО розпочинається:

- платниками єдиного податку третьої групи – з 01 липня 2015 року;

- платниками єдиного податку другої групи – з 01 січня 2016 року. 

Платники єдиного податку - фізичні особи другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

Платники єдиного податку другої і третьої груп (крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі), які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року почали застосовувати у власній господарській діяльності РРО, з дати такого застосування до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування таких РРО.

 

 

 

 

З I кварталу 2015 року звітуємо за новою формою №1-ДФ

10.02.2015 12465 5

 

Мінфін затвердив нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ)

 

Мінфін наказом від 13.01.2014 р. №4 затвердив:

 - форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ)*;

 - Порядок його заповнення та подання податковими агентами.

Нову форму, як і передбачалося, доповнили ще одним розділом - "Розділ II. Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір", в якому відображатимуться лише загальні суми:

 - доходу, нарахованого у вигляді процентів, нарахованого та перерахованого до бюджету ПДФО (рядок "Оподаткування процентів");

 - нарахованого, виплаченого доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею,  нарахованого та перерахованого до бюджету ПДФО (рядок Оподаткування виграшів (призів) у лотерею");

 -  нарахованого, виплаченого доходу, загальна сума нарахованого та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору (рядок "Військовий збір" ).

Усі ці дані відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками). 

Зверніть увагу, що в формі №1-ДФ не зазначаються відомості про фізособу - платника податку, якій нараховані доходи:

  • у вигляді процентів,
  • у вигляді виграшів (призів) у лотерею,
  • з яких утримується військовий збір.

Розділ I "Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" залишили з попередньої форми №1-ДФ.

Окрім того, новими кодами доповнено Довідник ознак доходів фізосіб, а саме:

 - 184 - Суми пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з ПФУ чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує 10 тис. грн на місяць, - у частині такого перевищення;

 - 184  - Суми пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з ПФУ чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної зарплати, у частині такого перевищення;

 - 185 - Сума грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями.

Вперше за новою формою № 1-ДФ звітуємо за I квартал 2015 року.

Наказ набирає чинності з 1 квітня 2015 року.

 

 

До 20 лютого юрособи повинні задекларувати свої елітні авто

16.02.2015 1010

Юридичні особи повинні задекларувати елітні авто, що перебувають у їх власності, до 20 лютого 2015 року

 

Юридичні особи - власники легкових автомобілів, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см., самостійно обчислюють суму транспортного податку станом на 1 січня звітного року.

До  20 лютого 2015 року вони повинні подати до органів ДФС на Волині декларацію з розбивкою річної суми транспортного податку рівними частками поквартально.

Декларація подається до податкової інспекції за місцем реєстрації транспортного засобу, а до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, податок сплачується рівними частками кожного кварталу.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування, а базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Щодо легкових авто-об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, то декларація юридичною особою - платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об'єкт.

За об'єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу (пп. 267.6.6. ПКУ).

Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 1 січня 2015 року, запроваджено транспортний податок.

 

 

 

Заповнюємо таблицю 6 Звіту по ЄСВ за січень: приклад ПФУ, якщо зарплата працівника менше мінімальної

14.02.2015 

 

Песійний фонд у листі від 12.02.2015 р. № 4244/05-10 на прикладі роз'яснив, як у таблиці 6 Звіту з ЄСВ за січень 2015 року відображається нарахований дохід і база нарахування ЄСВ по працівнику, який працює на умовах неповного робочого часу і отримує зарплату менше мінімальної.

Отже, насамперед, в програмному забезпеченні, за допомогою якого  формується звіт, обов’язково необхідно  відключити функцію  «автоматичний розрахунок».

Далі, якщо особа перебувала у трудових відносинах  повний календарний місяць (січень 2015 року) і їй нарахували зарплату меншу мінімальної ( наприклад, 609,00 грн) на умовах неповного робочого часу, то  сума, на яку платник нараховує ЄСВ, становить 1218 грн. При цьому  в таблиці 6 додатку 4 потрібно відобразити:

- реквізит 15 «Кількість  календарних днів перебування у трудових/ЦП  відносинах протягом  звітного місяця» – 31 день;

- реквізит 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати / доходу (усього з початку звітного місяця)» – 609,00 грн;

- реквізит 18 «Сума нарахованої заробітної плати / доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок» – 609,00 грн;

- реквізит 19 «Сума утриманого єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати / доходу)» – 21,92 грн.

Усі інші реквізити заповнюються відповідно до Порядку.

У разі якщо особа  у звітному місяці пропрацювала два тижні, а решту часу перебувала на лікарняному, то  в таблиці 6 додатку 4 відображаємо фактично нараховану заробітну плату за відпрацьований час. За умови, що заробітна плата за відпрацьований час менше мінімальної, питання необхідності донарахування ЄСВ має розглядатися одночасно з нарахуванням сум допомоги з ТВП.

 

Додаток  6 до декларації акцизного податку: порядок заповнення

13.02.2015 

 

 

Суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, заповнює і подає тільки розділ Г і додаток 6 до Декларації

 

Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, заповнює та подає лише розділ Ґ та додаток 6 до Декларації. Податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю, вперше платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію пива повинні будуть сплатити податкові зобов’язання до 02 березня. Показники у Декларації (крім додатків) проставляються у гривнях без копійок.

Додаток 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» заповнюється окремо для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів із обов’язковим зазначенням відповідного коду за КОАТУУ в такому порядку:

1) у графі 2 «Вид товару» вказується назва товару;

2) у графах 3, 4 «Вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані у роздрібній торговельній мережі та у мережі громадського харчування» вказується:

графа 3 - загальна вартість (з податком на додану вартість) реалізованих підакцизних товарів у роздрібній торговельній мережі та у мережі громадського харчування споживачам незалежно від форми розрахунків;

графа 4 - вартість (з податком на додану вартість) реалізованих підакцизних товарів у роздрібній торговельній мережі споживачам незалежно від форми розрахунків для їх комерційного використання, тобто для подальшої реалізації кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання;

3) у графі 5 «Вартість підакцизних товарів до оподаткування, грн (гр. 3 - гр. 4)» вказується різниця між графами 3 та 4 цього розрахунку;

4) у графі 6 «Ставка податку, %» проставляється розмір ставок акцизного податку у відсотках;

5) у графі 7 «Сума податкового зобов’язання, що підлягає сплаті до бюджету, грн (гр. 5 х гр. 6)» вказується сума акцизного податку, що визначається шляхом множення графи 5 на графу 6.

 

Подання фінзвітності з 2014 року з урахуванням податкових різниць – право, а не обов`язок

13.02.2015 

Плательщики налога на прибыль, начиная с отчетных периодов 2014 года, имеют право указывать временные и постоянные налоговые разницы в составе финансовой отчетности

 

ДФСУ в інформаційно-довідковому ресурсі “ЗІР” (категорія 102.20.02) роз’яснили, чи є обов’язковим для платника податку на прибуток подання з 01.01.2014 фінансової звітності з урахуванням податкових різниць?

Відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації. 

Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації. 

У складі фінансової звітності платник податків має право зазначати тимчасові та постійні податкові різниці за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику.

Згідно з п. 1 підр. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ методика бухгалтерського обліку тимчасових та постійних податкових різниць затверджується у порядку, передбаченому Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», публікується до 1 квітня 2011 року та набирає чинності з 1 січня 2014 року. Суб’єкти господарювання - платники податку на прибуток подають фінансову звітність з урахуванням податкових різниць починаючи із звітних періодів 2014 року.

Зокрема, наказом Міністерства фінансів України від 25.01.2011 № 27 затверджено Положення бухгалтерського обліку «Податкові різниці» (далі – Положення). Це Положення визначає методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про податкові різниці та її розкриття у фінансовій звітності. Інформація, що підлягає розкриттю згідно з цим Положенням, наводиться у примітках до фінансової звітності за формою, наведеною у додатку до цього Положення.

Отже, платники податку на прибуток починаючи із звітних періодів 2014 року мають право зазначати тимчасові та постійні податкові різниці у складі фінансової звітності, яка подається ними разом з відповідною податковою декларацією згідно з вимогами п. 46.2 ст. 46 ПКУ.

 

 

 

 

 

 

Останнє редагування Четвер, 12 березня 2015 09:53
Оцініть матеріал!
(0 голосів)
шаблоны Joomla 3 для интернет-магазина
Бесплатные Joomla 3 шаблоны на русском.
Детальніше в цій категорії: « В чому підозрюють суддів ОАС Києва?
Прокоментувати:

Переконайтеся, що ви вводите інформацію, де це зазначено (*) . HTML-код не допускається.